Forum sojuszu Bleach uni 59
Proponuję następujące odznaczenia w takich oto kategoriach:
W A L K A
Za wygraną bitwę, udane złomowanie, zniszczenia wrogiego bunkra, nominowany otrzymuje złotą gwiazdkę:
Za każde 10 złotych gwiazdek, gracz zostaje odznaczony jednym z medali Najwyższych Sił Zbrojnych:
Lwiątko:
Medal za odwagę:
Krzyż waleczności:
Glejt męstwa:
"Bohater Sojuszu":
(Po otrzymaniu medalu gwiazdki "znikają", tzn. są liczone od początku)
P O M O C
Za pomoc w bronieniu planety (stacjnowanie floty), udzielanie pomocy inny graczom (pożyczka surowców, recyklerów, pomoc w zrobieniu moona), czy wszelkie inne oznaki życzliwości i dobroduszności, nominowany otrzymuje platynową gwiazdkę:
Za każde 10 platynowych gwiazdek, gracz zostaje odznaczony jednym z medali Służby Honorowej:
Krzyż braterstwa:
"Opoka":
Znak opiekuna:
Order dobrego serca:
"Biała Róża":
(Po otrzymaniu medalu gwiazdki "znikają", tzn. są liczone od początku)
D Y P L O M A C J A
Za wszelkie sprawy związane z działalnością sojuszu (w tym składanie szczegółowych raportów, udzielanie się na forum, inicjatywę, pomysły itd.) oraz za rekrutację nowych członków, namówienie innego sojuszu do podpisania z nami paktu, czy wynegocjowanie pokoju z agresorem, nominowany otrzymuje kryształową gwiazdkę:
Za każde 10 kryształowych gwiazdek, gracz zostaje odznaczony jednym z medali Korpusu Dyplomatycznego:
Znak mądrości:
Pieczęć pokoju:
Krzyż pokory:
"Oblicze Sprawiedliwości":
Symbol czystości:
(Po otrzymaniu medalu gwiazdki "znikają", tzn. są liczone od początku)
O D Z N A C Z E N I A S P E C J A L N E
Specjalne medale przyznawane za szczególne zasługi:
"Niszczyciel":
Otrzymywany za szczególnie imponujące złomowanie lub zniszczenie wielkiego bunkra, wyłącznie na podstawie raportu wojennego. Przyznanie tego orderu wymaga akceptacji co najmniej dwóch kapitanów oraz Kapitana Głównodowodzącego.
Order Męstwa Wojennego:
Przyznawany w nagrodę za wielkie poświęcenie dla ratowania sojusznika (np. obrona sojusznika, okupiona ogromnymi stratami we flocie) lub dla wygrania toczonej przez sojusz wojny. Pod uwagę brane są osiągnięcia (straty przeciwnika) i własne straty (w punktach). Nadanie tego orderu musi zostać zatwierdzone przez Kapitana Głównodowodzącego oraz co najmniej dwóch innych kapitanów.
Elitarny Order Silnej Ręki:
Otrzymywany za dostanie się do grona stu najlepszych graczy i utrzymanie się w nim co najmniej tydzień.
Order imienia Jushiro Ukitake:
Przyznawany przez Kapitana Głównodowodzącego w ramach szczególnego wyróżnienia.
Order imienia Vladmira:
Przyznawany przez moderatora za wybitną aktywność na forum.
W TYM TEMACIE WYPOWIADAJCIE SIĘ CO SĄDZICIE O TAKIM SYSTEMIE NAGRÓD, JAKIE MACIE POMYSŁY NA ODZNACZENIA LUB CO BYŚCIE ZMIENILI. NA NOMINACJE BĘDZIE OSOBNY TEMAT, WIĘC NIE PISZCIE TU KTO POWINIEN DOSTAĆ JAKI MEDAL!!!
Offline
Kapitan
mam jeszcze drobne pytanie natury organizacyjnej...powyżej ilu % liczą się RW jako gwiazdka?
Offline
Administrator
a n ie lepiej dać raport? zresztą dla każdego gracza jest raczej inny procent a to jest uzależnione ilością punktów itd. wiec lepiej daj raport ze zniszczen:P
Offline
jestem za jakim rodzajem orderow dla rozwoju ....tzn flota ogolnie i badania... wtym tez dla preznie rozwijajacych sie co by moze pare osob zmobilizowalo ;] (napisal astusik)
Ostatnio edytowany przez Byakuya (2009-03-09 16:12:42)
Offline
Faktycznie, przdałoby się jeszcze jakoś wyróżnić badania i flotę, tylko nie wiem za bardzo jakie stosować kryterium. W odniesieniu do ogólnego poziomu sojuszu? Czy w skali całego uniwersum? Jak ustalić progi punktowe i jak poradzić sobie z tym, że te progi zawsze będą się zmieniać, bo punktów generalnie stale przybywa i o ile kiedyś osiągnięciem bylo 100k punktów, to teraz na przykład 10kk ;] Ewentualnie możnaby stosować jakiś współczynnik "przyrostu", uwzględniający, że ktoś w ciągu tygodnia zwiększył swoją ilość punktow powiedzmy o 300% wartości początkowej ;D tylko to też byłoby łatwe dla nisko punktowych a krzywdzące dla silniejszych graczy. Nie mam w tej chwili pomysłu ani za bardzo czasu żeby nad tym popracować, dlatego jeśli ktoś z Was wpadnie na pomysł jak to rozwiązać, piszcie śmiało ;] napewno najlepsze rozwiązanie zostanie nagrodzone.
Offline
jesli chodzi o punkty ... to patrzec ile osob ktos przeskoczyl w statystykach.... jezeli jest ktos najpierw na 800 miejscu a po tygodniu 750 a po kolejnym 700 to znaczy ze sie rozwyja xD w przypadku graczy ktorzy stoja wyzej tak jak powiedzmy ja i kapitan Byakuya patrzyc po 20 miejscach w gore pozniej po 10 i stopniowo zmniejszac bo wiadomo ze nie jest tak latwo potem piac sie w gore tak szybko xD jesli o badania to analogiczni .... ale zwracajac uwage na ilosc... bo jak jest 50 osob ktore maja 133 badania a zrobimy jedno i skoczymy w badaniach o to 50 miejsc to bezsnsu ... ale jak zrobilismy mniej wiecej juz troche tych badan (tak z 5) i skoczylismy o 150 miejsc to jest dobrze... jesli chodzi o flote to juz kazdy by sie musial chwalic w raportach.. i najlepiej jak by mial kazdy swoja zakladke zeby wklejal tylko nowy raport... bo porownywalo by sie stary z nowym... tak bylbym za tym zeby to robbic co najczesciej co 2 tygodnie bo przez tak krotki czas nie da sie zauwazyc roznicy.... czyli powiazania jeszcze wieksze raportow z odznaczeniami ... pozdrawiam . pytajcie jak czegos nie rozumiecie bo ja jeszcze na ta chwile spie xD
Offline
A może tak: Badania - patrzeć na ilość i przyznawać same medale (bez gwiazdek) i to od 150 badań wzwyż za każde 10 kolejny medal? Bo wiadomo, że na jakimś tam poziomie rozwoju ma się 50, potem okolo 130 i większość na tym poprzestaje. 150 byłoby już wyzwaniem i zachęcałoby do rozwoju naukowego ;] poza tym dojść do 200 badań będzie ciężko i nie będzie raczej takiej sytuacji, że wszyscy mają komplet medali za badania, niespecjalnie się starając. Może będzie to utrudnienie dla graczy ze słabszą ekonomią, ale ostatecznie wydaje mi się to sprawiedliwym rozwiązaniem (w końcu to nie jedyna dziedzina w której można się wykazać ;P).
Co do floty: Proponowałbym zrobić małą proporcję matematyczną, uwzględniającą jaki procent całkowitych punktów danego gracza stanowi flota. Dawałoby to możliwości zarówno graczom nisko- i wysoko-punktowym. Bralibyśmy pod uwagę stan punktów z dnia złożenia raportu i ilość punktów za flotę i robili takie dzialanie:
Całkowita ilość punktów (XXX)= 100%, Punkty za flotę (YYY)= ?%
? = YYY/XXX * 100%
Osoba z najwyższym procentem w danym miesiącu otrzymywalaby wyróżnienie (prawdopodobnie gwiazdkę, a potem medale). Pomysł z zakładką dla każdego gracza jest z jednej strony kuszący, a z drugiej nie wiem czy nie wprowadziłby zbytniego zamieszania. Musimy obgadać z Kapitanem I oddziału ;]
Jeśli chodzi o ilość punktów, to naprawdę nie mam pomysłu na proste i sprawiedliwe osądzenie postępów wśród tak zróżnicowanej grupy Chyba narazie zostawię ten problem i pomyślę nad tym jakoś w weekend... Myślę że ostatecznie będzie to ocenine tak jak zaproponował mój przedmówca, ale glowy nie dam ;D
Jeśli macie jeszcze jakieś propozycje, lub jeśli coś z tego co zaproponowalem uważacie za totalną bzdurę (co nie jest wykluczone, biorąc pod uwagę jaki mam zawalony tydzień i jak wolno przez to myślę) i chcecie to zmienić, piszcie śmialo Czekam na nowe rozwiązania, myślę że razem dojdziemy do sytuacji, w której ten system będzie sprawnie funkcjonować.
Offline
Kapitan
no cóż, chyba pierwszy RW^^
ja po prostu musiałem go zniszczyć, mimo ze i tak wyszlo ze 150k jednostek straty...ale to niewiele i tak:P
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Mały transporter: 14
" Duży transporter: 136
" Lekki myśliwiec: 323
" Ciężki myśliwiec: 207
" Krążownik: 90
" Okręt wojenny: 250
" Pancernik: 1
Obrońca spartan33
Flota:
" Satelita słoneczny: 21
Obrona:
" Wyrzutnia rakiet: 490
" Lekki laser: 64
" Ciężki laser: 271
" Działo gaussa: 50
" Działo jonowe: 100
" Wyrzutnia plazmy: 7
" Mała powłoka: 1
Po 5 zaciętych rundach...
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Mały transporter: 4 [-10]
" Duży transporter: 107 [-29]
" Lekki myśliwiec: 125 [-198]
" Ciężki myśliwiec: 137 [-70]
" Krążownik: 78 [-12]
" Okręt wojenny: 244 [-6]
" Pancernik: 1
Obrońca spartan33
zniszczony
Agresor wygrał bitwę!
Przejął
700.000 metalu, 134.984 kryształu i 142.838 deuteru
Agresor stracił łącznie 2.588.000 jednostek. (1.718.000/846.000/24.000)
Obrońca stracił łącznie 6.908.500 jednostek. (4.262.000/2.326.000/320.500)
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 515.400 metalu i 266.400 kryształu.
Szansa na powstanie księżyca wynosi 7 % (7.82 %)
Teoretyczny zysk zwycięzcy wynosi -828.378 jednostek. (-502.600/-444.616/118.838)
Farmienie 977.822, zbiórka złomu -1.806.200.
i zbiórka złomu(prawie cały mój-88%)
Moich 33 recyklerów posiada ładowność równą 660.000 jednostek. Flota zebrała 392.100 / 515.400 (76%) jednostek metalu oraz 267.900 / 267.900 (100%) jednostek kryształu.
Offline
Kapitan
kolejne zwycięstwo ale z drobnymi stratami...teraz jak juz zacząłem to dopóki nikt mi floty nie rozwali to nie przestane^^
Następujące floty 03-14 13:27:20 stanęły przeciwko sobie:
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Mały transporter: 4
" Duży transporter: 107
" Lekki myśliwiec: 197
" Ciężki myśliwiec: 137
" Krążownik: 78
" Okręt wojenny: 250
" Pancernik: 1
Obrońca Skowy
Flota:
" Duży transporter: 39
" Ciężki myśliwiec: 64
" Sonda szpiegowska: 47
" Bombowiec: 11
" Satelita słoneczny: 648
Obrona:
" Wyrzutnia rakiet: 224
" Lekki laser: 206
" Ciężki laser: 48
" Działo gaussa: 22
" Działo jonowe: 50
" Wyrzutnia plazmy: 26
" Mała powłoka: 1
Po 5 zaciętych rundach...
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Mały transporter: 1 [-3]
" Duży transporter: 81 [-26]
" Lekki myśliwiec: 74 [-123]
" Ciężki myśliwiec: 99 [-38]
" Krążownik: 60 [-18]
" Okręt wojenny: 230 [-20]
" Pancernik: 1
Obrońca Skowy
zniszczony
Agresor wygrał bitwę!
Przejął
913.768 metalu, 251.160 kryształu i 106.667 deuteru
Agresor stracił łącznie 2.918.000 jednostek. (2.019.000/863.000/36.000)
Obrońca stracił łącznie 9.623.000 jednostek. (4.063.000/4.247.000/1.313.000)
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 956.100 metalu i 891.300 kryształu.
Szansa na powstanie księżyca wynosi 18 % (18.47 %)
Offline
Kapitan
cholera lubie go, zawsze ma dużo surki^^
Następujące floty 03-15 23:15:50 stanęły przeciwko sobie:
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Duży transporter: 120
" Lekki myśliwiec: 540
" Ciężki myśliwiec: 99
" Krążownik: 60
" Okręt wojenny: 250
Obrońca Skowy
Flota: brak
Obrona:
" Wyrzutnia rakiet: 152
" Lekki laser: 150
" Ciężki laser: 34
" Działo gaussa: 18
" Działo jonowe: 34
" Wyrzutnia plazmy: 20
" Mała powłoka: 1
Po 3 zaciętych rundach...
Agresor EvilMuffin
Flota:
" Duży transporter: 108 [-12]
" Lekki myśliwiec: 479 [-61]
" Ciężki myśliwiec: 89 [-10]
" Krążownik: 56 [-4]
" Okręt wojenny: 245 [-5]
Obrońca Skowy
zniszczony
Agresor wygrał bitwę!
Przejął
456.884 metalu, 193.778 kryształu i 72.390 deuteru
Agresor stracił łącznie 904.000 jednostek. (620.000/276.000/8.000)
Obrońca stracił łącznie 4.434.000 jednostek. (2.171.000/1.627.000/636.000)
Na tych współrzędnych znajduje się teraz 186.000 metalu i 82.800 kryształu.
Szansa na powstanie księżyca wynosi 2 % (2.69 %)
Teoretyczny zysk zwycięzcy wynosi 87.852 jednostek. (22.884/578/64.390)
Farmienie 723.052, zbiórka złomu -635.200.
Offline
W końcu stanęło w martwym punkcie bo sprawiedliwe osądzenie graczy z 11k punktów i 400k punktów według tych samych kryteriów jest praktycznie niemożliwe progi punktowe są bez sensu, bo trzeba by je było podnosić co jakiś czas, a ocena według przeliczników albo awansu w statystykach musiałaby uwzględniać zbyt wiele zmiennych. Poza tym rozwój jest generalnie założeniem tej gry i każdy w sumie rozwija się w tempie takim, jakie jest możliwe przy danej ilości punktów. Jeżeli rozwija się szybciej to raczej dzięki udanemu farmieniu i osiągnięciom wojennym, a za to już są przewidziane nagrody. Koniec końców uznałem, że odznaczenia za rozwój byłyby sztuką dla sztuki i zrezygnowałem z wprowadzania ich. Jeżeli jednak większości (ponad połowie) czlonków sojuszu naprawdę zależałoby na takich odznaczeniach, to wtedy coś bym wymyślił, ale prawdopodobnie nie miałoby to wielkiego sensu.....
Offline
Porucznik
Jeśli chodzi o odznaczenia za rozwój to przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Zamiast tworzyć kilku odznaczeń i trudnego systemu ich nadawania można by ustalić jeden tytuł przechodni dla aktualnie najlepiej rozwijającego się gracza. Ponieważ trudno jest mierzyć wszystkie parametry pod uwagę brane by były tylko nowo wybudowane poziomy kopalni i elektrowni - na przykład w przeciągu miesiąca tak jak składamy raporty. Oczywiście mogą pojawić się głosy, że będzie to system dyskryminujący niektórych graczy, ale mimo wszystko wydaje mi się najbardziej obiektywny. Oczywiście im wyższy poziom tym jest on droższy, ale przecież wydobycie też się zwiększa. Wiem że nie w tak kolosalnym zakresie jakbyśmy tego chcieli ale zawsze Innym problemem jest fakt samego osądzania kto zasłużył na przechodni tytuł - roboczo przyszedł mi do głowy "Tytan rozwoju" - ponieważ niestety mało kto składa szczegółowe raporty z zaznaczeniem o ile jego "status majątkowy" się powiększył. Pozostawiam tę propozycję pod dyskusję
Ostatnio edytowany przez Kapitan_Bomba (2009-04-04 01:07:57)
Offline
Powiem Ci tak: Ja w tym tygodniu wybudowałem 2 elektrownie, jedną na 26 a drugą na 29 poziom i nie chodzi wcale o to, że razem kosztowały 10kk metalu i 5kk kryształu, bo jeszcze mam surowce, tylko 30 poziom elektrowni będzie budować mi się 10 dni (nanity na 1 narazie) a na pozostałych planetach gdzieś około tygodnia. W takim układzie w najlepszym wypadku mógłbym zbudować jakieś 8 poziomów tygodniowo (w praktyce 5 ze względu na surowce), a co za tym idzie, około 32 poziomów MaX (myślę że w praktyce dużo mniej bo każdy następny więcej je i dłużej się buduje), podczas gdy jeszcze miesiąc temu mogłem śmiało budować coś co drugi dzień ;P A gracze którzy mają 2 razy więcej punktów ode mnie? oni zbudują coś raz na jakiś czasi tyle, ale przecież nie można powiedzieć, że się słabo rozwijają, nie?
Ponadto, jak już zauważyłeś, nie wszyscy składają szczegółowy raport na podstawie którego można by stwierdzić faktyczną nową ilość wybudowanych kopalni, powiem więcej, prawie nikt nie zaznacza kolorami co przybyło, a co ubyło... Myślę że byłoby ciężko ;D
Offline
Porucznik
Zdając sobie sprawę z tych niedogodności celowo napisałem że "mam pewien pomysł", a nie "mam rewelacyjny pomysł" Ale może jeszcze uda się coś wymyślić...
Offline